Funkcjonalność
System Microsoft Dynamics NAV (Navision) jako zintegrowany system zarządzania, wspiera wszystkie procesy biznesowe oraz produkcyjne zachodzące w przedsiębiorstwie.
Modułowa budowa aplikacji oraz wiążąca się z tym elastyczność programu okazały się idealnym rozwiązaniem dla rosnących potrzeb klientów, którzy zyskali narzędzie perfekcyjnie wpasowujące się w specyfikę działalności każdej branży. Najlepszym potwierdzeniem skuteczności rozwiązań zastosowanych w Microsoft Dynamics NAV jest rosnąca liczba użytkowników wykorzystujących system w codziennej pracy.
Microsoft Dynamics NAV umożliwia sprawne zarządzanie procesami biznesowymi przedsiębiorstwa poprzez ujednolicenie i zintegrowanie pracy poszczególnych działów. Przejrzystość informacji, wysoki stopień ich szczegółowości oraz łatwość przeprowadzania wielopoziomowych analiz, zapewnia szybki dostęp kadry zarządzającej do informacji niezbędnych do podejmowania kluczowych decyzji.
System składa się z modułów obsługujących następujące obszary funkcjonalne firmy:
Zarządzanie finansami - to moduł wspierający obsługę procesów związanych z bieżącym zarządzaniem:
- księgowością,
- środkami trwałymi,
- przepływem środków pieniężnych,
- rachunków bankowych,
- rachunkowością analityczną,
- konsolidacją,
- zapasami.
Produkcja przemysłowa - to moduł wpierający planowanie, zarządzanie i realizację zleceń produkcyjnych, poprzez zarządzanie:
- zleceniami produkcyjnymi,
- wielkością mocy produkcyjnych,
- planowanymi dostawami.
Zarządzanie łańcuchem dostaw - za pośrednictwem tego modułu firma zyskuje możliwość:
- zarządzania zapasami,
- skrócenia czasu reakcji na zmieniającą się sytuację rynkową,
- zwiększenia dynamiki swojego rozwoju i konkurencyjności na rynkach,
- zacieśnienia współpracy z kontrahentami.
Analiza biznesowa - to zestaw narzędzi analitycznych Microsoft Dynamics NAV pozwalający użytkownikom na:
- zarządzanie budżetami,
- generowanie i konsolidację raportów biznesowych,
- obserwowanie trendów oraz relacji,
- zarządzanie i współdzielenie się zgromadzoną wiedzą.
Sprzedaż i marketing - jest modułem wspierającym procesy zachodzące w dziale sprzedaży poprzez:
- zarządzanie dokumentacją oraz historią sprzedaży,
- tworzenie i prowadzenie kampanii marketingowych,
- obserwację aktywności klientów,
- organizację zasobów serwisowych,
- planowanie i śledzenie poziomu zużycia części,
- zarządzanie umowami serwisowymi,
- kontrolę bieżących kosztów.
Zarządzanie zasobami ludzkimi - jest to moduł wspomagający zbieranie i przetwarzanie danych pracowniczych, poprzez:
- tworzenie i załączanie komentarzy do dokumentacji osobowej,
- śledzenie nieobecności,
- przygotowywanie raportów,
- wprowadzanie adnotacji i przypomnień o szczególnych datach i uroczystościach.
Zarządzanie projektami - za pomocą tego modułu system Microsoft Dynamics NAV pozwala na:
- przeglądanie projektów,
- zarządzanie ich kosztami i czasem realizacji,
- automatyzację fakturowania,
- nadzór nad kosztami i wykorzystaniem zasobów,
- prognozowanie wielkości produkcji oraz dostępności.
Zarządzanie obsługą serwisową - to moduł wspomagający:
- zarządzanie połączeniami z klientami i wpływającymi od klientów zapytaniami,
- obsługę zgłoszeń serwisowych,
- zarządzanie alokacją zasobów,
- generowanie raportów,
- zarządzanie aktywami firmy.